Bibliografie
1. Texte literare?
Arthur Rimbaud, Un anotimp în infern. Iluminarile, trad. de Tascu Gheorghiu, 1979?
Antologia poeziei franceze de la Rimbaud pîna azi, editie de Ion Caraion si Ov. S. Crohmalniceanu, BPT, 1974; din vol. I, poezii de Jean Moréas, Albert Samain, Jules Laforgue, Paul Verlaine, Stéphane Mallarmé, Lautréamont, Arthur Rimbaud.?
Poezia germana moderna. De la Stefan George la Enzesberger, editie de Petre Stoica, BPT, 1967; din vol. I, poezii de Stefan George, Rainer Maria Rilke.
2. Texte critice?
Lidia Bote, Simbolismul românesc, EPL, 1966, cap. „Sugestia“, p. 299-306; „Teoria simbolului“, p. 272-283?
Matei Calinescu, Conceptul modern de poezie: de la romantism la avangarda, Editura Eminescu, 1972, cap. „Sub semnul liricului“, p. 9-19; cap. „Conceptul simbolist de poezie“, p. 127-140?
Marcel Raymond, De la Baudelaire la suprarealism, trad. de Leonid Dimov, 1970, Cartea I. „Refluxul“, p. 101-170.
Sarcini de lucru:
1. Prezinta trasaturile generale ale simbolismului european.
2. Influentele manifestarilor occidentale asupra celor românesti.
3. Arte poetice si autori reprezentativi.
4. Simbolismul în artele vizuale.
5. Genuri si specii literare în care s-a manifestat simbolismul. Exemplificari.
6. Locul simbolismului în cadrul modernismului.
7. Prezentarea simbolismului francez, belgian francofon, german (reprezentanti, opere, teme).
Evaluare:
– sintetizarea aspectelor principale ale temei (2 p.: 0 p. daca nu este realizat criteriul, 1 p. pentru realizarea partiala a criteriului sau 2 p. pentru realizarea în totalitate a criteriului);
– explicatii / argumente clare si convingatoare pentru exprimarea unor puncte de vedere proprii fata de tema (2 p., acordate pe aceeasi scala: 0 p., 1 p. sau 2 p.);
– trimiteri adecvate la sursele din manual sau la sursele folosite în prezentarea colegilor (1 p.: 0 p.; 0,5 p. sau 1 p.);– originalitate în tratarea temei (1 p.: 0 p.; 0,5 p. sau 1 p.);
– calitatea redactarii (1 p.: 0 p.; 0,5 p. sau 1 p.).– 3 p. din oficiu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu